Od dnia 17 grudnia 2021 r. w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański obowiązuje Regulamin zgłoszeń wewnętrznych określający wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, który stanowi załącznik do zarządzenie nr 199/2021 Wójta Gminy Pruszcz Gdański z dnia 1 grudnia 2021 r.
Przepisy Regulaminu stosuje się do zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa, które umożliwia identyfikację Zgłaszającego.
Czego dotyczy procedura zawarta w regulaminie? – procedura dotyczy przyjmowania zgłoszeń tj. informacji o naruszeniu prawa pracodawcy oraz podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami i obowiązuje w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański;
Kto może zgłosić informację o naruszeniu prawa? - osoba fizyczna może zgłosić informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą w Urzędzie, w tym:
a) Pracownik Urzędu Gminy Pruszcz Gdański, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał;
b) osoba ubiegająca się o zatrudnienie w Urzędzie, która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy;
c) osoba świadcząca pracę w Urzędzie na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
d) stażysta odbywający staż w Urzędzie lub stażysta który odbył staż w Urzędzie.
Czym jest naruszenie prawa? - naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
1) zamówień publicznych;
2) usług, produktów i rynków finansowych;
3) zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
4) bezpieczeństwa transportu;
5) ochrony środowiska;
6) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
7) zdrowia publicznego;
8) ochrony prywatności i danych osobowych;
9) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
10) interesów finansowych Unii Europejskiej;
11) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
W jaki sposób można dokonać zgłoszenia naruszenia prawa ? –
Zgłoszenie może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej.
1. Zgłoszenie ustne może być dokonane:
1) telefonicznie na numer telefonu: (58) 69 29 469
2) na wniosek Zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w siedzibie Urzędu w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, liczonych od dnia złożenia wniosku, termin bezpośredniego spotkania należy umówić dzwoniąc na numer telefonu: (58) 69 29 469
2. Zgłoszenie w postaci papierowej może być dokonane:
1) poprzez wysłanie zgłoszenia pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Pruszcz Gdański, 83-000 Juszkowo ul. Zakątek 1 z dopiskiem „ZGŁOSZENIE NARUSZENIA PRAWA”, lub
2) poprzez pozostawienie zgłoszenia w biurze podawczym w siedzibie Urzędu w zaklejonej kopercie z dopiskiem „ZGŁOSZENIE NARUSZENIA PRAWA”.
3. Zgłoszenie w postaci elektronicznej może być dokonane na adres poczty elektronicznej: zgloszenienaruszenia@pruszczgdanski.pl
Zgłoszenie należy dokonać na formularzu :
Formularz zgłoszenia o naruszeniu prawa
ZARZĄDZENIE NR 199/2021 WÓJTA GMINY PRUSZCZ GDAŃSKIz dnia 1 grudnia 2021 r.w sprawie ustalenia w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański Regulaminu zgłoszeń wewnętrznych określającego wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych