Zgłaszanie informacji o naruszeniu prawa
Od dnia 17 grudnia 2021 r. w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański obowiązuje Regulamin zgłoszeń wewnętrznych określający wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, który stanowi załącznik do zarządzenie nr 199/2021 Wójta Gminy Pruszcz Gdański z dnia 1 grudnia 2021 r. Przepisy Regulaminu stosuje się do zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa, które umożliwia identyfikację Zgłaszającego. Czego dotyczy procedura zawarta w regulaminie? – procedura dotyczy przyjmowania zgłoszeń tj. informacji o naruszeniu prawa pracodawcy oraz podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami i obowiązuje w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański; Kto może zgłosić informację o naruszeniu prawa? - osoba fizyczna może zgłosić informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą w Urzędzie, w tym: a) Pracownik Urzędu Gminy Pruszcz Gdański, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał; b) osoba ubiegająca się o zatrudnienie w Urzędzie, która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy; c) osoba świadcząca pracę w Urzędzie na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej; d) stażysta odbywający staż w Urzędzie lub stażysta który odbył staż w Urzędzie. Czym jest naruszenie prawa? - naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące: 1) zamówień publicznych; 2) usług, produktów i rynków finansowych; 3) zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu; 4) bezpieczeństwa transportu; 5) ochrony środowiska; 6) zdrowia i dobrostanu zwierząt; 7) zdrowia publicznego; 8) ochrony prywatności i danych osobowych; 9) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych; 10) interesów finansowych Unii Europejskiej; 11) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych; W jaki sposób można dokonać zgłoszenia naruszenia prawa ? – Zgłoszenie może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej. 1. Zgłoszenie ustne może być dokonane: 1) telefonicznie na numer telefonu: (58) 69 29 469 2) na wniosek Zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w siedzibie Urzędu w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, liczonych od dnia złożenia wniosku, termin bezpośredniego spotkania należy umówić dzwoniąc na numer telefonu: (58) 69 29 469 2. Zgłoszenie w postaci papierowej może być dokonane: 1) poprzez wysłanie zgłoszenia pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Pruszcz Gdański, 83-000 Juszkowo ul. Zakątek 1 z dopiskiem „ZGŁOSZENIE NARUSZENIA PRAWA”, lub 2) poprzez pozostawienie zgłoszenia w biurze podawczym w siedzibie Urzędu w zaklejonej kopercie z dopiskiem „ZGŁOSZENIE NARUSZENIA PRAWA”. 3. Zgłoszenie w postaci elektronicznej może być dokonane na adres poczty elektronicznej: zgloszenienaruszenia@pruszczgdanski.pl Zgłoszenie należy dokonać na formularzu :